27 Ekim 2013 Pazar

#Anime Yorumu:Shingeki no Kyojin


Evet bugün ilk defa bir anime yorumu ile karşınızdayım.Hafiften ''Mavi Kalem anime mi izliyormuş?'' diyenleri duyar gibiyim.Evet,çok fazla olmasa da ben de arada konularını beğendiğim birkaç animeyi takip etmeye çalışıyorum.Anime izlemeye ilk olarak 1-2 sene önce Death Note ile başlamıştım ki bu anime oldukça ünlü,başarılı ve üzerinde düşünülmüş bir animeydi doğrusu.Kesinlikle tavsiye ederim yani.İkinci izlediğim anime ise Vampire Knight adlı animeydi.Bugün ise geçenlerde sevgili Mirielenda'nın blogunda paylaştığı ve benimde yorumu okuduktan sonra konusunu beğendiğim ve daha sonra da hayran kaldığım bir animeden bahsedeceğim.Yani ''Shingeki no Kyojin''den.Bu postumda Shingeki no Kyojin'in kısaca konusuna,benim animedeki sevdiğim karakterler ve animeni müziklerine ulaşabilirsiniz.Hadi başlayalım!






Anime Adı:Shingeki no Kyojin
Türü:Aksiyon,Dram,Fantastik
Bölüm Sayısı:26/25+
Yapım Yılı:2013                                         Konusu: Yüzyıllar evvel insanoğlu devler tarafından yok olmanın eşiğine getirilmiştir. Devler tıpkı anlatılagelmiş hikayelerdeki gibi, uzun, zekadan yoksun görünen, insanları yiyen ve de en kötüsü bunu beslenmek için değil zevk için yapan varlıklardır. Az sayıdaki insan, en uzun devlerden bile yüksek duvarlar inşa ederek çevreledikleri bir şehrin koruması altında hayatta kalmıştır. Şu anki zaman diliminde ise 100 yılı aşkın bir süredir tek bir dev dahi şehre ayak basmamıştır. Henüz erginliğe erişmemiş bir çocuk olan Eren ile sütkardeşi Mikasa, bir anda ortaya çıkan inanılmaz büyük bir devin saldırısı sonucu şehrin surlarının yıkılmasına tanık olurlar. Nispeten daha küçük olan devler surlarda açılan gedikten şehre akın ederler ve bu iki çocuk dehşet içerisinde annelerinin bir dev tarafından canlı canlı yenilişini izlerler. Eren bütün devleri öldürüp insanlığın intikamını alacağına yemin eder.



-Yorum-
Animemizin konusuna elimden geldiğince spoilersız anlatmaya çalışacağım.Hikayemizin geçtiği dünyada insanların ölesiye korktukları bir düşmanları vardır.Bu düşmanlar ilk bölümden de anlayabileceğimiz üzere devlerdir.Devler yüzyıllardır insanoğlunun hayatını yerle bir etmiş ve sırf zevk için insanları yemişlerdir.İnsanoğlu ise her ne kadar devlerle savaşmaya çalışsa da şimdiye kadar başarılı olamamıştır.Hikayemizin başlangıcında 100 yıldır hiçbir dev saldırısı meydana gelmemiştir.Bu sayede insanlar her zamanki hayatlarına devam edip yaşamlarını sürdürmüşlerdir.Taki bir gün Sur Maria adlı surun bir dev tarafından yerle bir edilmesi ve surlara yavaş yavaş devlerin girmeye başlamasına kadar.


O gün insanoğlu için bir felaket günü olmuştur.Herkes yakınlarını kaybetmiştir.İşte tam da burda olaya hikayemizin ana karakteri olan Eren dahil oluyor.Eren şimdiye kadar hiç dev görmemiş bir çocuktur.Saldırı başladığında o herkes gibi devlerde kaçmak yerine evine yani annesinin yanına gitmiştir.Ama gittiğin korkunç bir gerçekle karşılaşmak zorunda kalmıştır.Annesinin bir dev tarafından canlı canlı yenildiğini göre Eren işte tamda o anda bir yemin eder.Bir gün tüm devleri yok edeceğine ve insanlığı devlerden sonsuza dev kurtaracağına dair yemin eder kendisine.

Bundan sonra da olaylar yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor.Eren devlerle savaşabilmek için bir nevi ordu birliğine yazılıyor ve devlerle savaşmak için ‘’Keşif Birliği’’ denilen takıma katılmaya çalışıyor.Evet,genel olarak animenin konusu böyle.Ama şunu söylemeliyim ki aksiyonun bol olduğu bu animeyi kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.Ben özellikle askerlerin devlerle savaşmak için kullandıkları ‘’Manevra Tehçizatı’’ adlı aletlerine hayran kaldım diyebilirim.Yani kimin aklına gelirki böyle bir aletle savaşmak.Bu sahnelerde aksiyon hiç eksik olmuyor resmen.Bakınız:
                                                                  
Gifi kendim hazırladım,url alamadığım için görüntü kötü.Kusura bakmayın.

Ayrıca şunu da söylemem gerek.Ben animeyi izlerken oldukça fazla şaşırdığım sahneler olmuştu.Yani hiç tahmin edemediğim kısımlar vardı.Zaten ilk 3-4 bölümde büyük bir şok yaşayacaksınız şimdiden söylemesi :D
Bir de animede savaş duygusu ve psikolojisi çok iyi yansıtılmıştı.Ölen arkadaşlarının acısını o karakterler ile birlikte sizde yaşıyorsunuz sanki.Zaman zaman tüylerimin diken diken olduğu kısımlardı bu sahneler.

Benim Shingeki no Kyojin’deki favori karakterlerime gelecek olursak;                                                              
Eren Jaegar
Eren Jaegar’da ilk bölümlerde tam olarak istediğimi bulamasam da ilerleyen bölümlerde bu karakteri oldukça sevdim.Ve hikayemizde Eren’in büyük bir payı olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim.İlk 4-5 bölümü izledikten sonra ne demek istediğimi anlayacaksınız.
                                                                
Mikasa!
Mikasa benim bu animedeki en favori karakterim desem kesinlikle yanlış olmaz.Mikasa,Eren’in bir nevi üvey kardeşi diyebiliriz.Ben şahsen bu karakterin soğukkanlılığına ve cool havasına hayran kaldım :D

Ahh unutmadan bir de hikayemizde önemli diyebileceğimiz bir devimiz var.’’Muazzam Dev’’ olarak adlandırılan bu dev diğerlerinin aksine düşünebilme yeteneğine sahip ve diğer tüm devlerden çok daha büyük.Ayrıca birden belirip aniden ortadan kaybolmasıyla da oldukça şaşırtıcı bir dev.Bakınız:
                                                           




Son olarak animenin müziklerine gelecek olursak;
Ben Shingeki no Kyojin’in opening trailerına bayıldım.Tekrar tekrar dinlesem sıkılmam o derece.13,5. Bölümden sonra açılış ve kapanış müzikleri değişse de benim favorim hala ilk müzikleri.Dinlemek isteyenler için:

                                                          

Evet,ben elimden geldiğince doğru düzgün bir anime yorumu yazmaya çalıştım.İlk anime yorumum olduğu için hatalarım varsa affola.Başka bir anime yorumunda görüşmek üzere.

Not:Shingeki no Kyojin'in yeni sezonu nisan ayında başlayacak,o zamana kadar yeni bölümleri manga üzerinden takip edebilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers