14 Aralık 2015 Pazartesi

Yorum:Konuş Benimle | Laurie Halse Anderson

"Bir Şey Söyle"

Kitap:Konuş Benimle
Yazar:Laurie Halse Anderson
Yayınevi:Go! Yayınları
Sayfa Sayısı:304
Tür:Dram
Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi unutamayacağını anlayana dek…

Konuş Benimle uzun zaman sonra blogta yorumladığım bir kitap olacak sanırım. Bundan önce de birçok kitap okumuştum ama ne yazık ki gerek birkaçını youtube'ta incelediğim için, gerek üşengeçlikten yorum yazamadığım için, gerek de birçoğuna goodreads'te kısa yorumlar yazdığım için blogta yorum yapamamıştım. Bugün ise artık buna bir son verip yorum girmemin zamanı geldi diye düşündüm ve dün bitirdiğim Konuş Benimle için bir yorum yazmak istedim.

Konuş Benimle kitabının ilk sayfalarında yer alan, yazarın kitabının çıkmasından sonra bu sorunları yaşayan birçok gençten mailler almasının anlatıldığı, birçok ödüle aday gösterildiği ve hatta Kristen Stewart'ın -gençlik ve çok tanınmamış yıllarında olsa da - başrol oynadığı bir filminin olduğunu okuduktan sonra kitaba biraz beklentiyle başladığımı itiraf etmeliyim. Ama kitap malesef bu beklentilerimi karşılamadı. Gerçekten iyi ve biraz dramatik bir konusu olan kitapta yazarın bana duyguları çok fazla geçiremediğini hissettim.


Kitap konusu gereği bir lise partisinde arkadaşı tarafından tecavüze uğrayan Melinda Sordino adındaki bir karakterin bu olaydan sonra yaşadığı şeyleri ve içindeki psikolojik durumu anlatıyor. Yaşadığı bu olaydan sonra bunu kimseye anlatamayan Melinda susmayı tercih ediyor. Ama gerçek bir susmadan bahsediyorum, yani Melinda'nın kitapta konuştuğu diyalog kısımları gerçekten sayılı denebilecek bir düzeyde. Biz de bu yüzden daha çok onun düşündükleri ama söyleyemediği şeyleri okuyoruz.


Tamam konusu gereği hassas ve biraz da zor bir anlatılabilecek bir kitaptı bence ama ben kitabı biraz da boş bulduğumu söylemek istiyorum. Yani kitabın ilk yarısında ana karakterin neden böyle davrandığından tam olarak bahsedilmiyor bile. Sadece okulda geçirdiği zamanlar ve ailesi ile yaşadığı küçük ve önemsiz şeyler anlatılmış gibi geldi bana bu kısımlarda. Bir de şu çok garibime gitti benim; yazar karakterler arasında diyalogları yazarken çok değişik bir şekilde yazmış bunları. Yani X kişisi şunlardan şunlardan bahsetti ve bana bunları anlattı tarzında değil de mesela;

Annem: ........
Babam: ........
Ben: -

tarzında yazmış bu diyalogları. Bana buraları biraz değişik ve yersiz geldi açıkçası. Ve biraz da diyalog yazamadığını hissettirdi.


Yukarıda da dediğim gibi kitabın çıkmasından sonra bir de filmi çekilmiş. Ben henüz izlemedim, ne zaman da izlerim bilmiyorum ama ana karakter için Kristan Stewart'ın iyi bir seçim olduğunu düşündüm ilk gördüğümde. Çünkü ben de Melinda'yı kitabı okurken az çok böyle hayal etmiştim. Yani genel olarak kitap bana biraz boş gelmişti, tamam bu tecavüz olayına yönelik iyi yazılmış ve karakterin psikolojisini yansıtan birkaç kısmı vardı ama onun dışındaki çoğu olay bana anlamsız ve boş geldi. O yüzden de kitaba malesef 2,5 gibi bir puan vermek zorunda kaldım Goodreads'te.

Ama eğer biraz merak ediyorsanız ve hızlı okunan, vakit geçirmelik bir kitap okumak istiyorsanız bir şans verebilirsiniz sanırım. Son olarak bana bu kitabı gönderen Go! Yayınları'na teşekkür ederim, umarım bu yorumum yüzünden bana kızmamışlardı :D Ama tarafsız olmak gerektiğini düşünüyorum ben biraz da bu konularda. Her neyse umarım bundan sonra okuyacağım kitapları da üşenmeyip bloga yorum olarak girebilirim diyorum ve şimdilik kaçıyorum. Kendinize iyi bakın! :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers