19 Şubat 2017 Pazar

KCBT: Yalancılar | E. Lockhart


Kitap: Yalancılar
Yazar: E. Lockhart
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 248
Tür: Gençlik-Dram
Bizler yalancıydık.
Güzel, ayrıcalıklı ve dertsiz tasasız,
lüks içinde yaşıyorduk.
Çatlayıp kırıldık.
Bu bir aşk ve macera hikâyesi…
Bir trajedi masalı...
Hangisi gerçek?
Hangisi yalan?
Kararı siz verin.
 “Aile olmanın ve sevdiğini kaybetmenin anlamını zor yoldan öğrenen bir genç kızın etrafında şekillenen, kalbinize dokunacak bir hikâye.”
-Publishers Weekly-

-Yorum- 
Herkese merhaba! Yeni bir Kitap Canavaları Blog Turu ile tekrardan karşınızdayız. Bu turumuzda benim çıkmasını merakla beklediğim bir kitabı inceliyeceğiz. Yani Yalancılar kitabını. İlk olarak kitabın basımından bahsetmek istiyorum biraz. Kitabın dış kapağı gayet güzel olsa da iç kapak benim daha çok hoşuma gitti. Çünkü iç cildin alışılanın aksine siyah değilde beyaz olması hem ayrı bir hava katmış hem de çok şık görünmesini sağlamıştı bence.
Bunun dışında kitabın içinde bir adet harita ve soy ağacıda bulunmakta ki ben haritası olan kitapları gerçekten çok seviyorum. Daha çok fantastik kitaplarda gördüğümüz bu haritalar olayların geçtiği dünyayı daha iyi anlamamızı sağlıyor çünkü.

Yavaş yavaş kitabın konusundan bahsedecek olursam; Şahane Sinclair Ailesi’ne hoş geldiniz. Onlar zeki, güzel ve zenginler. Herkesin sahip olmak istediği bir hayatı yaşıyorlar. Yani kısaca hayatları kusursuz derecede iyi gidiyor denilebilir.
Kendilerine Yalancılar diyen 4 çocuk aileleri ve büyükbabaları ile birlikte Kayın Adası adı verilen bir adada yaşıyorlar. Bu adada 4 adet malikane var. Yani çocukların annelerinin her biri için bir tane.
Yalancılar da her yaz aileleri ile birlikte bu adaya gelip tüm yazı burada geçiriyorlar. Ve dediğim gibi burada kıskanılacak bir hayat geçiriyorlar. Tabi her şey bu kadar mükemmel ilerlemiyor. Kitabın ana karakteri ve Sinclair torunlarının en büyüğü olan Candece Sinclair Eastman’ın yaşadığı trajik bir olay sonucunda – ne olduğunu spoiler olduğu için söyleyemem- hafızasını kaybetmesi ve bir tür bunalım dönemi geçirmesini okuyoruz.
Ben yazarın bu kısımları, yani karakterin bunalımlı dönemini iyi işlediğini düşünüyorum. Ayrıca şunu da söylemem gerek; kitabın sonlarında yaşananlar dışında ben kitabın ehh fena değil olduğunu düşünüyordum. Ama o son kısımları okuduktan sonra şok olduğumu söylemem gerek. Yani buraları okuduktan sonra kitabın başlarında okuduğumuz ve bize önemsizmiş gibi gelen yerlerin kitabın sonundaki hikaye için ne kadarda önemli olduğunu anladım.

Yani ilk bölümlerden son kısımlara kadar işlenen küçük olayların son kısımda ne kadar önemli olduğunu ve aslında bize ufak ufak ta olsa mesajlar vermiş olduğunu farkettim. Yani kısacası kitap normal tempoda ilerleyen ama son bölümlerinde beni ters köşe edip şok eden bir sonla bitmişti. Bu yüzden de kitaba verdiğim 5 puanı sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum ben.
Daha fazla anlatıp kitabı büyüsünü bozmak istemiyorum çünkü şuandan sonra söyleyeceklerimin hepsi bir nevi spoiler olacak. Kısacası Yalancılar’ı kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Ve kitabın kapağında da dediği gibi “Eğer birisi kitabın sonunu soracak olursa, yalan söyleyin.” Çünkü bu sonu birçok kişi tahmin edemeyecek gibi ;)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers