28 Ekim 2014 Salı

Yorum: Son İsyan | James Dashner

'' Her Şeyin Sonu Geldi! ''

Kitap:Son İsyan
Yazar:James Dashner
Yayınevi:Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı:384
Tür:Distopya
Puan:3/5
Her şeyin sonu geldi! 
İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır. 
Kurtulan olacak mı? Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır! 
Gerçek dehşet verici olacak. Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. Artık yalan yok. 
-Yorum- 
Uzun zamandır okumayı istediğim ve başladığımda da vizelerim yüzünden okumam bir o kadar uzun süren bir kitabın yorumunu yazmaya çalışacağım bugün. Yani James Dashner'ın yazdığı Labirent serisinin son kitabı Son İsyan'ı. Şuan nasıl bir yorum yazacağım hakkında en ufak bir fikrim yok, ama sanırım şunun garantisini verebilirim. Yorumda bol bol yazara olan kızgınlığımı görebilirsiniz.  :D Normalde sevmediğim kitaplarda yazarlara kızmam, kitabın kötü yanlarını eleştiririm. Ama Son İsyan'ı bitirdiğimde şunu demişliğim vardır:

'' How Dare You, Sir! ''

Yani hadi ama James bu da neydi! Bunu bana neden yaptın. Ben ki, ilk kitap ile yeni bir favori distopya serisi bulmuşken, ardından da serinin ikinci kitabı ile hayranlığın dibine ulaşmışken bu son da ne şimdi! Şaka bir yana, gerçekten böyle bir final beklemiyordum. Zaten Son İsyan pek de bir final kitabı gibi değildi bana göre. Keşke devamı gelse -_-

Neyse daha fazla sızlanmadan yoruma, neleri sevip sevmediğime ve tabiki biraz daha yazara sitem kısmına geçeyim. Ama başlamadan da uyarayım, serinin önceki kitaplarında okuduğumuz bazı olaylara ve daha da önemlisi son kitap hakkındaki çoğu önemli şeye değineceğim. Yani demem o ki Son İsyan'ı henüz okumadıysanız spoiler dolu bir yorum olacak. Şayet okuduysanız umarım siz de kitap hakkında benimle aynı düşüncelere sahipsinizdir.

Bildiğiniz gibi Alev Deneyleri'nde Thomas ve diğerleri Alev'i geçmeyi başarmışlardı ve kitabın sonunda İSYAN, Thomas'ı bir odaya kapatmıştı ve ikinci kitap böyle sonlanmıştı. Final kitabı da Thomas'ın bu odada uyanması ile başlıyor. Aklında arkadaşlarına ne olduğu, artık daha fazla deneyin olup olmadığı gibi sorular olan Thomas'ın, haftalar sonra, bulunduğu odasının kapısı açılıyor ve Fare Adam içeri girerek deneylerin artık son bulduğunu ama geriye sadece tek bir aşamanın kaldığı söyleyerek Thomas'ı odadan çıkarıyor ve arkadaşlarıyla görüşmesini sağlıyor. 
Bundan sonra da Thomas ve diğerlerinin sürekli İSYAN'ın iyi mi kötü mü olduğunu anlamaya çalışmasını ve sürekli bir kaçış içindeki durumlarını okumaya başlıyoruz. Işıl tedavisinin bulunmasına çok az bir süre kalmış olmasına rağmen Dünya artık iyice yaşanılamaz bir yer halini almıştır ve her yer Deliler ile kaynamaktadır.  Tüm bunların üzerine bizim Thomas İSYAN'ın elinden kaçmayı başarıyor ama diğer kitaplarda geçmişini öğrenmek için yapmayacağı şey olmayan Thomas, bu sefer sırf İSYAN yaptırdığı için geçmişini öğrenmek istemiyor. İşte benim anlamadığım kısımlardan birisi de bu. Sen Labirentten beri geçmişini ve aileni tekrar hatırlamak istiyorsun ama eline bunları elde etmek geçince sırt çevirip hayır diyorsun. 

Neyse henüz sinirlenmeyeceğim. Bunu ileride anlatacaklarıma saklıyorum. Üzüldüğüm ve final kitabındaki, belki de serideki en duygusal sahneyi okuduğum ama yazara kızmadığım, çünkü böyle bir sahnenin gerekliliğini anladığım bir ölüm var sırada. SPOILER diye yukarıda yazdım ama olurda okumak istemeyenler varsa diye bir daha uyarayım! Bahsettiğim ölüm benim sevdiğim karakterlerden birisi olan Newt'in ölümü. Daha da acısı bu ölümün Thomas'ın elinden olması. Thomas'ın onu neden öldürdüğünü anlatmayacağım, okuyanlar bilir zaten. Ama kitabın o sahnesinde Newt'e çok üzüldüğümü ve duygulandığımı söyleyebilirim.
Sonra... Gelelim başka bir ölüme. Ama bu ölüme hak vermiyorum malesef. Gereksiz bulduğum ve saçma bir şekilde öldüğünü düşündüğüm bir ölüm olmuştu Teresa'nın ölümü. Yazar ilk kitapta aralarında bir bağ kurduran Thomas-Teresa ikilisini resmen çöpe atmış ve onun yerine Thomas'a seriye sonradan dahil olan Brenda'yı uygun görmüş. Tamam Teresa çok sevdiğim bir karakter değildi ama bunun bir haksızlık olduğunu düşünüyorum. ''Teresa ile olamadın bari Brenda ile ol.'' gibi geldi bana yazarın yaptığı.

Tamam sakinim! Son olarak bahsedeceğim ve sonrasında yorumu toparlayıp bitireceğim kısım ise kitabın final sahnesi. Ben yazarın, Işıl tedavisi bulunmasa bile Dünya'ya ne olacağını, tüm seri boyunca anlatılan insanlığı kurtarma sonuçlarını açıklamasını beklerken, o gitti Dünyayı o berbat haliyle geride bırakarak bizimkilerle birlikte 200 Bağışık insandan oluşan yeni küçük bir dünya kurdu ve bu insanları da saklı cennet gibisinden bir yere gönderdi. Güya tedavi bulunamasa bile bu girişim ile insanlığın geleceği için bir tohum ekildi. Bunun sonucunda da İSYAN iyidir mesajı yeniden verildi.

Şimdi siz söyleyin kızmamak elde mi? Sırf o son yüzünden bir ara aklımdan kitaba 2 puan vermek dahi geçti ama sonra genele baktım ve 3 puan verdim. Neyse benim diyeceklerim bunlardan ibaret. Buraya kadar okuduysanız eğer biraz kafanızı şişirmişimdir. Ama içimdekileri anlatmak bir nebze olsun iyi geldi.

Şimdilik bu kadar. Başka bir kitap yorumunda görüşene kadar kendinize iyi bakın!


28 yorum:

  1. Aynı şeyleri düşünmüşüz cidden. Seri favorilerim arasındayken böyle bir sonla karşılaşmak beni cidden üzdü.

    YanıtlaSil
  2. Ama ama ama bu bana yapılır mı James!!! Ya ben bu seriye çok bağlanmıştım. Son kitabı okumadım ama beklentim büyüktü. İkinci kitapta Thomas ihanete uğradığında sanki ben sırtımdan bıçaklanmıştım. İkinci kitabın tanıtımında "ne olur üçüncü kitapta eline yüzüne bulaştırma, olanlara mantıklı bi açıklama getir de, bu seri kitaplığımda Açlık Oyunlarının yanına yakışsın" diye rica etmiştim.
    Newt ve Minho benim favorilerimdi, Thomasla beraber. Bu kadar sevilesi bir karakter -nedenini bilmesemde- öldürülür mü? Uyumsuz serisinin finalinde Trisin ölümünü yerinde bulmuştum. Herşey olması gerektiği gibiydi ve ben Trisi de severdim. Ama Newt olmaz ya!

    Hayal kırıklığı içindeyim ama yinede okuyacağım son kitabı. James... Ah James...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende son kitapta her şeye ''mantıklı'' bir açıklamanın gelmesini bekliyordum ama malesef olmadı :'(

      Sil
  3. Seni bir etkinliğe etiketledim!

    http://kitaaptiryakisi.blogspot.com.tr/2014/10/kitapyazar-isimlerinin-bas-harfleriyle.html

    YanıtlaSil
  4. Son İsyanı okumadan önce bu yorumunu okumuş - kendmi tutamayıp, tüm yorumu okumuş ve merakıma yenilip spoiler yemiştim- hatta yorum bile yazmışım. Sonunda kitabı alınca okudum ve tekrar yorum yapmak istedim :D Aslında bloğuma yaptığım yorumdan buraya aktarma yapıcam üşendiğimden. :P

    Serinin ilk iki kitaba yakışır bir son kitaba sahip olmadığını düşündüren yorumları okudukça, beklentilerim iyice düştü. Belki de bu sebeple kitabı mükemmel bulmasamda beğendim. Ve seriyi kitaplığımda Açlık Oyunları serisinin yanına yerleştirdim. Evet final beni pekte tatmin etmedi. Ama akıcılığı ve kurgusunu seviyor olmam -beklentimim düşük olmasını da ekleyelim- severek okumamı sağladı.


    Geleyim bir miktar spoiler içerecek bölüme;

    Sevdiğim bir karakterin son kitapta öleceğini biliyordum.(Ah bu merak ah bu merak) Nedenini bilmesemde iki ihtimal üzerinde fikir yürütüyordum. Biri ihanet sebebiyle ölmesi, diğeri ise kitapta gerçekleşen sebepti. Her ne kadar bu kayıp beni üzsede ihanet sebebiyle olmadığına memnunum.
    Brenda yı Teresa ya tercih ederim. İkinci kitaptaki sahte ihanet beni öyle öfkelendirdi ki, sanki bir kağıt gibi buruşturup Teresa karakterini çöpe attım. Haklı sebepleri olması umurumda değil. Geçmişin ve geleceğin bilinmezliği içinde kaybolmuşken, güvendiğin biri tarafından ihanete uğramak... Teresanın son fedakarlığı havayı bir nebze yumuşatsa da pek üzüldüm diyemicem. Yazarın; Teresa karakterinin pek sevimeyeceğini öngörüp, 'aman şunuda aradan çıkaralım' dercesine komik bir ölüm sahnelediğini düşünüyorum

    Üç silahşörümüzü İsyanda bırakıp gitmeleri üzerine sundukları sebep beni pek tatmin etmedi. Seri boyunca Teresa nın zeki biri olduğu izlenimi verilmişti. Hafızasını kazandığı halde, bunun İsyan ın bir oyunu olduğunu anlamaması... Bilemiyorum. Thomasın terk edildiklerini düşündüğü sayfalar beni hüzne boğdu.

    Üçlümüzün hafızalarını geri almamak konusundaki ısrarları... Bu konuda ne düşündügüme henüz karar veremedim. Çocukça bir inat mıydı, zekice bir hamle mi? Bilemiyorum.

    Thomas ın ameliyat meselesi kafamı karıştırdı. Sayfaları geri alıp tekrar tekrar okudum.Sanki arada kopukluk var. Bir bakıyoruz çevresinde, her ne olursa olsun operasyonu gerçekleştirmeye niyetli bir kalabalık, bir bakıyoruz yalnız uyanıyor kahramanımız ve üzerinde tek bir kesik bile yok.

    Yukarda da bahsettiğim gibi final beni tam olarak memnun etmedi. Aklımda çok fazla soru işareti kaldı. Ama daha fazla uzatmak istemiyorum.

    Neyse bu kadar eleştiri yeter sanırım.

    Minho nun yorumlarına çok güldüm. Bu çocuğu cidden seviyorum. Her ne kadar filmde ki Minho daha uysal olsa da ben haylaz ve hazır cevap Minho yu daha çok seviyorum.





    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuduktan sonra tekrar gelip yorum yapmana sevindim :) Ben de seriyi gerçekten seviyorum, son kitabı final kitabı olarak sevmesem de akıcılığı yüzünden ve genel olarak seriye olan tutkum yüzümden çok da düşük bir puan vermek istemedim. Genel olarak herkes bu şekilde düşünüyor sanırım, ama seviyorum seriyi ben yaa :D

      Sil
  5. Devam kitaplarının genelde düştüğü duruma labirent serisi de düştü: başarılı bir giriş, kurguyu toparlayan orta karar bir gelişme ve başarısız bir sonuç. Kısaca kitap bu aslında... :)

    YanıtlaSil
  6. Ölumlerde çok duygusuz olmuş

    YanıtlaSil
  7. Ölümlerde ölüm olsa bari

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle hepimiz jamesden şikayetçiyiz çünkü böyle bir sonu hiçbirimiz haketmedik. Farklı beklentilerimiz vardı özellikle ben gerçekten İSYAN İYİDİR dirip durmasını net bir şekilde açıklar sanıyordum ama büyük bir hayal kırıklığıyla karşılaştım. Hangisinden başlayayım? Tersa'nın saçma ölümünden mi ve ölürken şunları söylemesi " Benim... tek sevdiğim..." bunun neresi adil? Brendaya mı kaldık yani. Büyük bir hiçle karşılaştım son seriyle. Sıkıcıydı sonlara doğru okumadım ciddiyim. Peki ya newt? Bir krala prensi öldürmek yakışmadı. Resmen Thomas'a yalavrdı "Öldür beni" "Yap şunu" . Dostum sen ciddi misin? Bu felaketti. Lanet olsunki aklımdan çıkmıyor. Uzun bir zaman kitap okuyamayacğım heralde bu şoku atlatmam lazım zuo okay?

    -Hepinize kolay gelsin..Sevgilerlee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle her ne kadar Teresa karakterine karşı bir sempatim olmasa da ben de ölümünü basit ve saçma buldum. Newt'inkisine ise biraz hak veriyorum, herkes sağ sağlim kalsaydı bende beklediğim bir etki yaratmazdı sanırım. Ve evet İSYAN İYİDİR dediler dediler ama iyi mi kötü mü anlayamadık :D

      Sil
  9. Öncelikle hepimiz jamesden şikayetçiyiz çünkü böyle bir sonu hiçbirimiz haketmedik. Farklı beklentilerimiz vardı özellikle ben gerçekten İSYAN İYİDİR dirip durmasını net bir şekilde açıklar sanıyordum ama büyük bir hayal kırıklığıyla karşılaştım. Hangisinden başlayayım? Tersa'nın saçma ölümünden mi ve ölürken şunları söylemesi " Benim... tek sevdiğim..." bunun neresi adil? Brendaya mı kaldık yani. Büyük bir hiçle karşılaştım son seriyle. Sıkıcıydı sonlara doğru okumadım ciddiyim. Peki ya newt? Bir krala prensi öldürmek yakışmadı. Resmen Thomas'a yalavrdı "Öldür beni" "Yap şunu" . Dostum sen ciddi misin? Bu felaketti. Lanet olsunki aklımdan çıkmıyor. Uzun bir zaman kitap okuyamayacğım heralde bu şoku atlatmam lazım zuo okay?

    -Hepinize kolay gelsin..Sevgilerlee

    YanıtlaSil
  10. Teresa başından beri bana soğuk gelmişti ve ikinci kitap'ta da şizofrenik hareketleri her ne kadar zorlanmış olsa da sinirimi bozdu. Thomas ve Brenda çiftini destekliyorum ki Brenda çok sempatik bir şey. Newt'in ölümünü okuduğumdan beri içimde bir sıkıntı var. Göğsüme öküz oturdu adeta. Ve kesinlikle bir daha bu tür bir seri okumayacağım. Genelleme yapıyorum ki bu tür -Açlık Oyunları da dahil- final kitabında hep bir hayal kırıklığı mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Teresa'yı da Brenda'yı da sevmiyordum seri de ama Thomas'ın birlikte olması gereken kişinin de Brenda olduğunu düşünmüyordum. :D

      Sil
    2. Newt'un ölmesi çok klasik oldu hele bunu Thomas'ın yapması dehşet derecesinde iyrençti. Gerçi benim favorim hep Minho <3 ama Newt Minho'nun hemen ardında başrolleri de hiç sevmem Teresa bana da hep soğuk geldi. Tiksinmeme sebep oldu son kitap. Kitabın sonunda ağladım desem oturup durmadan 5-6 tane karakalem Newt fotoğrafı çizip sosyal medyada paylaştım zavallı trajedi resmen :(

      Sil
    3. İkiside mükemmel değil ama Brenda'yı Teresa'ya tercih ederim

      Sil
  11. Ya inanlar kitaplarda bas karakterlerden degilde daha az bas karakter olanlari oldursunler ve tersanin olumunu sacma buluyorum ve newt in kinide az da olsa yine sacma buluyorum olmemesi gerekenler thomas newt minho ve teresaydi kayranlilardan teresayi o kadar severken thomas birden bire ihanet etmesiyle ofke duygusu olusmus alev deneylerinde ama brendayida teresaya secmesi cok sacma cocukluklarindan beridirki tanisdiklarini solemisler ve ben su thomas gercek lider minho degil olayini anlayamadim daha 2. Kitaptayim ama sizden once arkadadim spoiler vermisti bana maalesef ama arkadasim minhonunda olecegini solemisti bilemiyorum ama teresa yerine brendanin olmesini mantikli bulurdum sonucda teresa ve thomas bas karakterdi ilk kitapta ve ikinci kitapta biraz azalsada bu baas karakterligi yine de bence brenda sonradan geldii icin brendanin olmesi daha mantikli olabilirdi yada kimseyi oldurmesinler ... Bir kitaptada kimseyi oldurmeseler daha cok sevecegiz bu kitaplaro bari gercek olmayan seyler icin aklimiza geldikce aglamayacagiz ����

    YanıtlaSil
  12. aylar ve aylar geçti ama ben aynı kızgınlığı hala yaşıyorum ne zaman ateş deneylerinin film posterine falan denk gelsem aynı sonu bir film sonra tekrar yaşıcam moduna giriyorum. newt'in ölümüne bende tamam gerekli sayılırdı dedim o son zaten baştan beri tahminlerimin arasındaydı. ama teressa'nın ölmesi? acayip olağanüstü gereksizdi o kadar gereksizdi ki bekli filmde çekmezler orayı bile. şu an düşündüğümde bile duygu patlaması yaşıyorum. bu üç kitaplık karaktere yapılıcak şey miydi be james. dahası cidden thomas hafızasını geri almasında kitap azcık uzamasın diye yoktan sebep üretmiş.
    james kitapta iki şekilde yönlendirmeye çalışmış bizi bir brendayı sevdirmek konusunda (ki hiç sevmedim nefret ediyorum gerizekalıdan) bir de o hafıza almama şeyinin gerekli olduğu (hala anlamıyorum anlamıcam da)
    o brendayı sevdirme şeyi çok komikti thomas sürekli brendanın ne kadar sıcak güvenli olduğundan falan bahsetti bende sürekli sakin ol tom dostum iyileşiceksin dedim ama daha da kötüye gitti. beni öldürdü bu kitap ya...

    YanıtlaSil
  13. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum... biraz daha güncelliği artırırsanız harika olacaktır.

    full hd film izle
    Film izle

    YanıtlaSil
  14. Sonunda Teresa'nın ölmüş olmasını mantıklı buluyorum, fakat biçimi gerçekten bayattı. Böyle önemli bir karakterin ölümü bu şekilde olmamalıydı. Ve ayrıca Son İsyan'ın bir final kitabı olmaması bana çok iyi gelmişti. Sana hak veriyorum, final olsaydı büyük bir hayal kırıklığı olurdu. Ama şükürler olsun ki Ölüm Emri'yle Dashner imdadımıza yetişti. Hele ki (SPOI İÇERİR) Teresa'nın Dedee olması mükemmeldi. Ölümünü bile umursamadığım teresaya yeni bir değer biçildi. Seriyi bitireli aslında çok oldu fakat gün yüzüne çıkınca biraz daha araştırayım dedim, başka okurlara rastlamak çok hoş.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorumları görünce benle aynı düşünen çok kişi olmasına şaşırmadım çünkü herkesin böyle düşüneceğini biliyordum kitabı daha 1 saat önce bitirdim ve bu kadar saçma bitmesi çok kötü bence .newtin ölmesi hemde tomasın bunu yapması üstelik oda yetmezmiş gibi teresanında bi anda saçma bi nedenden ölmesi ve hiç bir sey olmamış gibi thomasın ordan uzaklaşması saçmaydı biraz duygu olması lazımdı hem newt hemde teresanın ölümünde bide sonu sevmedim o en kötü yanıydı.her an son düz geçişten geçtikten sonranewtin ve diğerlerinin orada olmasını seni son bir teste tuttuk demelerini bekledim böyle olsa şimdikinden kat kat iyi olurdu sadede gelirsek filmde degisiklik yapsalar newt ölmese son daha iyi bitse daha iyi olur 4.kitabı okumak bile istemiyorum geçmişin gerisi karanlik kalsın buna benzer aksiyon macera gizem kitapları varsa önerin .

    YanıtlaSil
  16. Bence brenda güzel kız thomas ile beraber olmalı inşallahda minho kurtulur en sevdigim kişi o

    YanıtlaSil
  17. açıkçası yorumlarınızın birçoğuna katılmıyorum nedenine gelirsek şöyle açıklıyım;
    1.si thomasın geçmişiyle ilgili. thomas zaten önceki kitaplardada geçmişini öğrenmekten korkuyordu ve öğrenmek istemiyordu. sadece ufak anılar geliyordu aklına ve fark ettiyseniz bu anıları birleştirmek için oturup bi köşede düşünmüyordu bile. ve ayrıca bu güne kadar yaşanan herşeyin bir deney olduğunu düşünürsek bununda bir deney olduğunu düşünmeleri ve bunu red etmeleri çok mantıklı geliyor. ama zaten isyanın istediğininde onlara karşı çıkması olduğunu sonradan öğreniyoruz. 2. konu newt'in ölümü. açıkçası o deli sarayında öylece bırakıp gitmelerini çok saçma bulmuştum. yazarda aynı şekilde düşünmüş olacakki daha sonradan newt ve thoması'ı karşılaştırıp bu sorunu çözüme kavuşturmuş :D 3.sü teresanın ölümü işte o konuda yazarın allah belasını versin diyorum başka bişey demek istemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabı okurken Thomas'ın geçmisini öğrenmekten korkmasını daha çok nasıl bir geçmiş ile karşılaşacağını bilmemesine bağladığımı hatırlıyorum. Ama yine de kitaptaki bu durumda olan her çocuğun mutlaka geçmişlerini öğrenmek için çaba sarf edebileceklerini düşünmüştüm. O yüzden de zaten Thomas'ın bunca şeyden sonra geçmişini öğrenmek istememesi beni biraz sinirlendirmişti.

      Newt'in ölümü de bende, "herkes kurtulsaydı çok polyannacı bir son olurdu sanki" gibi bir mantık uyandırdığı için mantıklı ve yerinde gelmişti.

      Ama tabi herkes okurken farklı şeyler hissediyor ve farklı düşünüyor. O yüzden fikirlerini paylaşman güzel. Sadece Teresa'nın ölümü konusunda hemfikiriz olmuşuz ama olsun, dediğim gibi herkes farklı şeyler bulabiliyor kitabı okurken :)

      Sil
  18. zaten önemli olanda bu değil mi? hepimize farklı şeyler hissettirebilmesi yani :) kitap biter bitmez Teresa'nın adını dağlara taşlara yazmak geldi içimden ama yapıcak bişey yok yazarın kararı buymuş :D ama şöyle bi gerçek var 4. kitabın bi kısmını okudum ve o kadar gereksiz buldumki serinin bıraktığı bütün iyi izlenimi siliyordu desem yeridir. nerde bırakıcağını bilmeli insan :)

    YanıtlaSil

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers