3 Mart 2015 Salı

Kuşatma ve Fırtına | Leigh Bardugo

"Her zaman böyle olmayacak. Özgür kaldığın günlerin sayısı arttıkça hayatın kolaylaşacak…"

Kitap:Kuşatma ve Fırtına
Yazar:Leighe Bardugo
Yayınevi:Martı Yayınları
Sayfa Sayısı:448
Tür:Fantastik
Puan:5/5
Her zaman böyle olmayacak. Özgür kaldığın günlerin sayısı arttıkça hayatın kolaylaşacak… En güçlü Grishalardan biri olan Güneşin Elçisi Alina Starkov, Karanlıklar Diyarı'nda yaşanan faciadan kaçıp arkadaşı Malyen'le birlikte, arkasında bıraktığı dünyanın karmaşasından uzak kalacağını düşündüğü bambaşka topraklara doğru yola çıkar. 
Ancak kaderinden ve geçmişinden kaçmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Karanlıklar Efendisi yenilediği gücü ve ölümcül planlarıyla yeniden karşısına çıkmaya hazırlanmaktadır. Alina'nın Karanlıklar Efendisi'ni yenmek ve terk etmek zorunda kaldığı Ravka'yı özgürlüğüne kavuşturmak adına gereken güce ulaşması için uzun ve tehlikelerle dolu bir yolculuğa çıkması gerekecektir.Kuşatma ve Fırtına'nın karanlık dünyasında Alina'yla birlikte kaybolacak ve oradan asla dönmek istemeyeceksiniz.
"Eşsiz ve büyüleyici tasvirlerin her sayfasında kendini hissettirdiği Kuşatma ve Fırtına'nın kendine özgü dünyası onu benzersiz kılan etkenlerden sadece biri."-Booklist-
"Mükemmel bir kurgu ve aksiyonla harmanlanmış bu sürükleyici roman okurların hayal gücünü harekete geçirmekte oldukça başarılı."-The Los Angeles Times-

-Yorum-
Merhaba! Yine birkaç hafta aradan sonra bloga bir yorum giriyorum. Umarım paslanmamışımdır yorum yazmakta, çünkü artık genelde kitaplardan ve yorumlarından youtube üzerinde bahsettiğim için bloga yorum yazmak nasıl bir şeydi unutmuş gibi bir halim var. O yüzden şimdiden mazur görün beni. Umarım bu yorumu elimden geldiğince iyi ve kitaba yakışır bir şekilde yazabilirim. Çünkü kitap bunu hak ediyor. Gerçekten. Kuşatma ve Fırtına bana kalırsa MÜ-KEM-MEL'di.!

Ben Leigh Bardugo'nun yazdığı Grisha Üçlemesinin ilk kitabı olan Gölge ve Kemik'i yaklaşık bir-bir buçuk sene önce okumuştum. O yüzden ister istemez ana konu dışındaki yaşanan bazı olayları unuttum. İşte bu yüzden de serinin ikinci kitabı olan "Kuşatma ve Fırtına"ya alışmakta biraz sıkıntı çektim ilk başlarda. Yani kitabı okurken bazı olayların neden yaşandığını ve bu karakter neden böyle düşünüyor diye kendi kendime söylendiğim kısımlar oldu. Ama dediğim gibi bu sadece kitabın ilk 50 sayfasında olan bir şeydi. Daha sonra hikayeye adapte oldum ve gerçekten keyif alarak okudum kitabı. Ve şunu da söylemem gerek, Grisha Üçlemesi'nin geçtiği dünyayı yani Ravka'yı ve Alina, Malyen gibi karakterleri özlemişim gerçekten. Tekrar bu dünyanın içine girmek oldukça keyifliydi.
Her neyse artık Kuşatma ve Fırtına'dan bahsedeyim. İlk olarak bu kitapta okuduğumuz hikayeden genel olarak bahsedeceğim, daha sonra da spoilerlı kısımlara geçeceğim. O yüzden henüz ikinci kitabı okumadıysanız spoiler yazısının olduğu kısımları okumamanız sizin için daha iyi olur.
Bildiğiniz gibi serinin ilk kitabı olan Gölge ve Kemik'te Alina Starkov, Güneşin Elçisi olduğunu öğrenmişti ve kitabın sonunda, yanında küçüklük arkadaşı Malyen ile birlikte, Karanlıklar Efendisi'ni Karanlıklar Diyarı'nın çöllerinde vahşi yaratıklar olan volcralarla birlikte bırakıp kaçabilmeyi başarmıştı. Serinin ikinci kitabı Kuşatma ve Fırtına'da ise Alina ve Malyen, Karanlıklar Efendisi'nden kaçmak için Gerçek Deniz'i aşıp Cofton adında bir kasabaya sığınmışlardır. Burada Karanlıklar Efendisi'nden saklanabileceklerini ve sakin bir yaşam sürebileceklerini düşünmüşlerdir. Ancak kitabın arka kapağında da dediği gibi Alina'nın kaderinden ve geçmişimden kaçmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Çünkü Karanlıklar Efendisi sonunda Alina'nın izini sürmeyi başarmış ve onu tekrar yakalayıp esir almıştır. 

Tüm bunlar yaşanırken de Ravka'da bir nevi bir tarikat meydana gelmeye başlamıştır. Güneşin Elçisi'nin Karanlıklar Efendisi'ne yaptıklarından sonra Ravka halkı yarıya bölünmüştür. Grishalardan oluşan bir yarısı Karanlıklar Efensi'nin -savaşı kazanacağını düşündükleri kişinin- yanında saf alırken diğer yarısı da Alina'nın tarafını seçmiştir ve taraflar savaşta yerlerini almaya başlamıştır. 

-SPOILER-
Alina'ya zorla, bir büyüteç olan ve kullanan kişiye güç veren Morozova geyiğinin boznuzlarını takan Karanlıklar Efendisi, Alina'yı tekrar yakaladıktan sonra daha da güçlenmek için sadece efsanelerde adı geçen bir yaratığın daha peşine düşerek ikinci büyük büyüteci ele geçirmek istemektedir. Yani Rusalye adındaki buz ejderhasinın pullarını. İlk başlarda bir efsanevi yaratığın daha gücünü kullanamayacağını düşünen Alina daha sonra Karanlıklar Efedisi'ni yenmenin tek yolunun bu büyüteçleri kullanarak gücü ele geçirmek olduğu anlıyor ve son büyük büyüteç olan ve final kitabının konusu olan Ateşkuşu'nun peşine düşmeye başlıyor.
-SPOILER BİTTİ-
Karakterlerden bahsedeyim birde. Bu kitapta ilk defa karşımıza çıkan ve gerek komikliği gerek de sağlam bir karakter yapısının olması yüzünden Sturmhond adındaki karakter benim favorim oldu. Çok sevdim Sturmhond'u ve devam kitabında da görmeyi çok istiyorum gerçekten. Bir başka seri olan Ay Günlükleri serisinin ikinci kitabı Scarlet'te karşılaştığımız Kaptan Carswell Thorne karakterinden sonra en sevdiğim karakter oldu diyebilirim Sturmhond için :D Yan karakterlerden olan ikizler, yani Tolya ve Tamar'ı da çok sevdim. Çok korumacı ve sağlam amaçları olan karakterlerdi.

Bu arada ben Grisha serisinin şuana kadar okuduğum ilk iki kitabını okurken sürekli gözümün önüne Harry Potter ve Avatar-Son Hava Bükücü'den sahneler geliyordu. Ama aralarındaki bu küçük benzerlikler bence hoş benzerliklerdi. Göze batmıyordu ve serinin bana bunları hatırlatmasını sevdim diyebilirim. 

Kitabın finali ise oldukça epik bitti, çok fazla şey anlatmayacağım bu kısım hakkında ama ben bu finalden sonra serinin son kitabında çok daha sağlam bir Alina'nın bizi beklediğini düşünüyorum. O yüzden de son kitap olan Çöküş ve Yükselişi çoook merak ediyorum. O kitap da elimde zaten, siz bu yorumu okurken ben büyük ihtimalle ona başlamış olacağım. Çöküş ve Yükseliş için düşüncelerime de yine blogtan ulaşabilirsiniz. Ama son kitap için yazılı bir yorum yapmayacağım. Çünkü BuddyReads olarak youtube üzerinden yaptığımız etkinliğin bu ay ki kitabı Çöküş ve Yükseliş. Yaklaşık bir hafta sonra onun yorumuna da youtube kanalımdan ulaşabilirsiniz ;)
Evet buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim, elimden geldiğince yerinde bir yorum yazmaya çalıştım. Umarım olmuştur. Seri hakkındaki fikirlerinizi ya da Kuşatma ve Fırtına'yı okuduysanız düşüncelerinizi bana yorum olarak bildirebilirsiniz. Şimdilik bende bu kadar, kendinize iyi bakın!





2 yorum:

  1. İnanır mısın ilk kitabı bildiğin unutmuşum. Sıfır yani. Koca bir sıfır. Hani nasıl yapsam yeniden mi okusam sıkıntıya düştüm bak.. neyse.. Çok açıklayıcı ve güzel yazmışsın, ben de geçenlerde indirimden aldım öyle bekliyor kenarda :D Kısa zamanda başlamam gerekli diye düşünüyorum sayende. Bakalım :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorumu beğenmene sevindim. Ben de ilk kitabı uzun zaman önce okuduğum için ikinci kitapta biraz zorlanmıştım ama sonra toparladım. Eğer hiçbir şey hatırlamıyorsan ilk kitapla ilgili tekrar bir re-read yapabilirsin. Zaten akıcı bir kitap. Böylece bence ikinci kitaptan daha çok zevk alabilirsin ;)

      Sil

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers