14 Ağustos 2016 Pazar

Güzelleştiğim O Yaz | Jenny Han

Güzellik bazı yazların kaderinde var. Her şey bu yaz oldu. Ve ondan önceki bütün yazlar, bu yaz için vardı. "

Kitap: Güzelleştiğim O Yaz
Yazar: AJenny Han
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 255
Tür: Gençlik
Belly, her sene okullar kapanınca, hayatının bütün yazlarını geçirdiği aile dostlarının evine gelir ve kendini müthiş bir tatilin kollarına atar. Annesinin en yakın arkadaşı Susannah ile samimi sohbetler, geceleri onu bekleyen havuz eğlenceleri, nefis bir kumsal ve vazgeçemediği iki genç adam... Belly'nin kendini bildi bileli âşık olduğu ulaşılmaz Conrad ve genç kızı gerçekten ciddiye alan tek kişi, arkadaş canlısı Jeremiah. Ama bu yıl başından beri bir şeyler farklı. Herkes Belly'yi ilk kez fark etmiş gibi. Harika bir yaz olacak. Belly'nin asla unutamayacağı bir yaz...

-Yorum- 
Yeni bir Kitap Canavarları ile Blog Turu'ndan herkese merhaba. Bu turumuzda sizin için Artemis Yayınları'ndan yakın zamanda çıkan ve Jenny Han'ın yazdığı Güzelleştiğim O Yaz kitabını tanıtmaya çalışacağız. Ben kitaba dair anlatacaklarıma başlamadan önce şunu söylemek istiyorum. Bu kitap tam da bu dönemlerde okunacak bir kitap oldu benim için. Hem konusu gereği yaz temalı olduğu için hem de çok kalın bir kitap olmadığı için okurken yormayan ve bunaltmayan bir kitap oldu.

Belly adındaki ana karakterin gençliğini anlatan kitap yer yer karakterin geçmişinden hikayeler de anlatarak o eski yazlarda yaşadıklarına değiniyor. Ama tabi kitapta önemli bir yere sahip olan "diğer tüm yazlar bu yaz için vardı" düşüncesi beni çok tatmin etmedi kitabı bitirdiğimde. Çünkü o bahsedilen asıl yaz, diğerlerinden çokta farklı değildi. Ben biraz daha farklı bir şeyler bekliyordum, sanırım burada beklentimi biraz yükselttim. O yüzden de bu kısım biraz hayal kırıklığına uğrattı beni.


Kitabı karakterleri ise güzeldi, iyiydi. Özellikle ana karakter Belly bana oldukça gerçekçi bir ergen karakter havası verdi. Ama işte çok ta akılda kalıcı karakterler değildi sanırım. Yani birkaç gün içinde karakterlerin adlarını bile unutmaya başlayabilir insan bana göre.

Bunun dışında ben kitabı akıcı buldum dediğim gibi ve çevirisi de gayet iyiydi. Bir sorun takılmadı gözüme okurken. Ama kitabın kapağını çok sevemediğimi söylemem gerek, keşke orjinal kapağı kullanılmış olsaydı. Bir de kitabın kapağından daha çok sevmediğim bir şey vardı o da bizim kitapta kullanılan kitabın adının yazım şekliydi. Typography deniliyor sanırım buna. Ben bizde kullanılan typography'i beğenmedim yani, orjinalindeki daha hoş geldi gözüme.

Her neyse, yine de Güzelleştiğim O Yaz kitabı için, bu yaz aylarında okuyabileceğiniz gayet hoş ve çok büyük bir beklenti ile başlamazsanız da keyif alarak ve de akıcı bir şekilde okuyabilirsiniz diyebilirim. Şimdilik benden bu kadar, başka bir yorumda görüşene kadar kendinize iyi bakın! ;)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers