6 Nisan 2014 Pazar

Yorum:Bir Sır Saklı İçimde-Julie Berry

''Bir mucize senin yüzün.''

Kitap:Bir Sır Saklı İçimde
Yazar:Julie Berry
Yayınevi:DEX
Sayfa Sayısı:260
Tür:Romantik-Kurgu
Puan:3,5/5
Kimse ismimle çağırmaz beni.Küçük çocuklar bilmezler.Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,bir gün ben de unutursam diye.Judith, benim adım Judith.Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkınaderdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çokaşk acısı yakıyor.Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.
Şok edici bir gizem.
 
-Yorum-
Kitabı anlatmaya nasıl başlayacağımı gerçekten bilmiyorum. Oldukça farklı bir kitap.Bir kere oldukça akıcı veşiirsel bir dil ile yazılmış. Bu da son zamanlarda okuduğum tarzın dışında olmasıyla kitaba daha da sıcak bakmamı sağladı.Tabi bunlar kitap için sadece ilk izlenimlerin.Bunun dışında kesinlikle bahsetmeden edemeyeceğim bir kısımda kitabın kapak tasarımı.Oldukça başarılı bir kapak tasarımı kullanılmış kitapta ve yazı fontu da çok hoş durmuş.Dex’in en iyi kitap kapaklarından birisi diyebilirim J

Konuya biraz değinecek olursak kitabın ana karakteri olan Judith,Roswell Üssü'nde yaşayan 18 yaşında bir genç kızdır.Yaşadıkları köy kendine has ve mütevazi bir yerdir. Her genç kız gibi Judith de bir gün aşık olur ve çocukluk arkadaşı olan Lucas'a karşı sevgi besler. Ama bunu hiç bir zaman dile getirememiştir ve onu hep gizliden gizliye sevmiştir.

Fakat sonra bir şey olur ki kelimenin tam anlamıyla Judith'in hayatı değişir. Dört yıl önce Judith ve en yakın arkadaşı Lottie birlikte aniden kaybolurlar. İki sene sonra geri döndüklerinde Lottie ölmüştür,Judith ise konuşamamaktadir.Çünkü dili kesilmiştir.Bu olaydan sonra kasaba halkı Judith'e her zaman,lanetlemiş bir kız gözüyle bakmaya ve onu dışlamaya başlar.
Tüm bunların dışında yazar kitapta yaşanan bazı olayları merak etmemizi sağlıyor ve birazda gerilim dolu bir dille olayları anlatamaya devam ediyor.Ayrıca kitabı Judith'in,Lucas'a yazdığı mektup tarzında kısa bölümler şeklinde okuyoruz.

Kitabın başlangıc kısımları çok hoşuma gitmişti.Merakla ve oldukça akıcı bir şekilde okuyordum. Her ne kadar kitabın ortalarında tempo biraz düşse de kitap kendini okumaya devam ediyor.
Daha sonra tüm köy Judith'i dışlarken o hiç de beklemediği birisi ile arkadaşlık kurmaya başlıyor. Onun sayesinde yavaş yavaş konuşmayı öğreniyor.En azından çabalıyor.

Gel gelelim kitabın sonu hakkında bu kadar olumlu düşündüğümü söyleyemeyeceğim.Ben kitabın daha farklı bir sonla bitmesini beklerken yazar tüm kitap boyunca Judith’in arkadaşını kimin öldürdüğünü ve Judith’in dilini kimin kestiğini yaklaşık 5-10 sayfada açıklıyor ve beklemediğim bir şekilde bunları birbirine bağlıyor.O yüzden kitabın son kısımları benim için biraz hayal kırıklığı yarattı diyeceğim.Bu yüzden de kitaba verdiğim puanı,kitabın sonu yüzünden kırarak 3,5 yapıyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers