9 Ağustos 2012 Perşembe

Aklından Bir Sayı Tut-John Verdon

Aklından Bir Sayı Tut-John Verdon
Orjinal Tanıtım:
Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır: "Aklından herhangi bir sayı tut. 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı." Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin... Küçük zarfı aç." 

"Aldıklarını geri vereceksin
Vermiş olduklarını aldığın zaman.
Biliyorum ne düşündüğünü,
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini,
Nereye gideceğini.
Seninle bir randevumuz var,
Bay 658."

Sıradanlıklara meydan okuyan, anında başınızı döndürecek ve ilgi çekici karakterlerinin kalp atışlarını tüm gerçekliğiyle hissedeceğiniz bir kitap "Aklından Bir Sayı Tut" kolay kolay unutmayacağınız bir roman.


                                                                               


                                                           Benim Yorumum:SPOILER İÇERİR

Kitabın konusu emekli bir dedektif olan Dave Gurney’in hayatı ve emekli olduktan sonra karşılaştığı bir cinayet davasını çözmesi ile ilgilidir.Gurney’nin liseden yakın arkadaşı olan Mark Mellery’nin almış olduğu birkaç tehtit içeren mektup ile Mark’ın endişelenmeye başlaması ve bu mektuplardan artık son derece rahatsız olması nedeniyle liseden arkadaşı olan ve bir dedektif olduğunu bildiği için Gurney’e bir mektup yazmasıyla gelişir olaylar.Her ne kadar liseden beri görüşmediği arkadaşından böyle bir mektup almasına şaşırsada mesleğinin getirdiği merak duygusu ile davaya dahil olur Gurney.Olaylar gelişirken mektupları yazan bu gizemli adamın sıradan birisi olmadğını ve şimdiye kadar olan tüm davalardan daha önemli bir dava olacağı anlaşılır.Çünkü bu gizemli adam Mark’a bir mektup göndermiştir ve aklından bir sayı tutmasını istemiştir.İlk başta bu çok saçma görünsede Mark aklından rastgele 658 sayısını tutar.Ardından gizemli adam telefondan ona diğer zarfı açmasını söyler ve o zarfta da Mark’ın tuttuğu sayı yani 658 yazmaktadır.Katil kurbanlarına onları herkesten daha iyi tanıdığı izlenimini vermeyi çok iyi başarmıştır artık.
Olaylar bu şekilde devam ederken bir gün ansızın Gurney,yakın arkadaşı Mark Mellery’nin öldürüldüğü telefonunu alır.Artık olayla kızışmıştır.Gurney bu davanın artık tam ortasındadır.Yaşadığı hayatın zorluk nedeni ve karısı her ne kadar bu davayla uğraşmaması gerektiğini söylesede Gurney çoktan bu işe bulaşmıştır.Artık emekli olduğu halde eski mesliğine geri dönmüştür.Olayları ayrıntıları ile araştırmaya başlamıştır ve kitabın ilerleyen sayfalarında katilin tek bir kurbanla yetinmediği ve bunun haricinde dört kişiyi daha öldürdüğü ve bunlarıda Mark gibi ilk önce boğazından kurşunla vurularak sonrada kırık bir alkol şisesi ile defalarca kesilerek öldürüldüğü ortaya çıkar.
Kitabın sonlarında ise Gurney artık katilin psikolojisini anlamıştır.Katil küçükken bir aile trajedisi yaşamıştır.Sarhoş olan babası bir akşam annesini dövmüştür ve onu kırık alkol şişesi ile boğazından yaralamıştır.Bu nedenle katilde kurbanlarını alkol sorunları olan insanlardan seçmeye ve onlarıda aynı şekilde öldürmeye başlamıştır.Kitabın sonunda da katil ünlü dedektifin kıvrak zekası,tabir yerindeyse yılların getirdiği tecrübe ile yakalamayı başarır ve artık karısı ile normal bir hayat yaşama hevesiyle evine döner.
Kitap hakkında benim yorumlarıma gelecek olursak ilk okuduğum sayfalardan itibaren beni kitaba bağlayan bir konusu vardı diyebilirim.Yazar ilginç detaylar ve tahmin edemediğimiz ayrıntılarla kitaba renk katmış.Her ne kadar en sonda katilin bu kadar kolay yakalanmasını beklemesemde bunu yazarın ilk kitabı olmasına bağlıyorum ve o kadarı da olsun diyorum.Yani genel olarak güzel bir kitaptı ve tabikide okunması gerekiyor diye düşünüyorum.

13 yorum:

  1. Ben de beğenerek okumuştum.O sndalye ve sigaralardan daha değişik birşeyler çıkar diye bekledim hatta:)

    YanıtlaSil
  2. Evet bende biraz daha değişik şeyler beklemiştim doğrusu.Ama yinede iyi bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  3. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen gerçekten güzeldi. Fakat ikinci kitabını bunun kadar beğenmemiştim.

    YanıtlaSil
  4. Evet ilk kitabı bazı şeyler dışında güzeldi gerçekten.İkincisini ben henüz okumadım malesef. :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  6. güzel kitaba benziyor fakat 13 yaşındayım ağır kaçar mı ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm,evet belki biraz ağır kaçabilir.Ama yine de sen bilirsin :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Yani okuyabilirsin tabi ama benim okurken biraz sıkıldığım yerlede olmuştu. Belki o yerler biraz sıkıbilir. Onun haricinde güzel kitaptı. Özellikle katilin yaptıklarının anlatıldığı kısımlar. :)

      Sil
    4. Peki teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Yazar bu kitap için uzun zaman harcamıştır kesin güzel bir kitap John Verdon :)

    YanıtlaSil
  8. Sizce anafikir ve konu nedir

    YanıtlaSil

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers