14 Temmuz 2013 Pazar

Gölgeler - Ilsa J.Bick | İnceleme [DEX Şöleni]



-KÜNYE-
Kitap: Gölgeler
Yazar: Ilsa J.Bick
Tür: Distopya
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 500
Çevirmen: Barış Emre Alkım




-TANITIM-

''Ya değişim devam ediyorsa? Elektromanyetik darbe dalgası
tüm elektronik aygıtları yok etmiş ve milyarlarca insanı öldürmüştü, geriye kalanların çoğunu da değiştirmişti.

Kıyamet hâlâ devam ediyor. Değişmişler hızla çoğalıyor,
Bağışlanmışlarınsa hayatta kalma şansları giderek azalıyor.
Kıyametin ardından Alex, Rule'un kendisini kurtaracağından
ve ona aşkı tattıracağından emindi. Ama yanıldı. Alex şimdi, hayatta kalmak için savaşmak zorunda; hem onu kullanmaya çalışan yetişkinlere, hem de onu yemeye çalışan Değişmişlere karşı. Büyük başarı kazanan Küller üçlemesinin ikinci kitabı Gölgeler'le Ilsa J. Bick, bu kez yepyeni bir soruyu ortaya atıyor:
Çaresiz kaldığında bir canavardan daha zalim olur muydun?''





-YORUM-

Evet,Gölgeler okudu ve bitti.Her ne kadar ilk kitap olan Küller kadar tatmin edici olmasada iyi bir kitaptı diyebilirim.Çünkü yazarın bazı yerleri gereğinden fazla uzattığını ve okurken sıkıldığım yerlerin olduğunu da söylemeden geçmek istemiyorum.Ama her şeye rağmen diğer bir çok kitaptan iyi bir kitaptı.Ve okunması gerektiğini söyleyebilirim.Evet daha fazla uzatmadan Küller’den sonra bakalım Gölgeler’de neler olmuş:

-Yazının bundan sonraki kısmı SPOILER içerebilir.-

Küller’i okuyanlar kitabın en son nasıl bittiğini hatırlayacaklardır.Küller Alex’in ormanda tek başına karşısında beş Değişmiş ile çaresiz bir şekilde kalmasıyla bitmişti.Gölgeler’de ise kitap tamda kaldığı yerden devam ediyor desek yanlış olmaz.Alex her ne kadar karşılaştığı bu Değişmişler karşısında kendini korumaya çalışsa da önünde sonunda yenik düşmüş ve Değişmişlerin esiri olmuştur.Diğer bir ana karakterimiz Tom ise Alex’in hala hayatta olduğunu düşünmektedir ve onu kurtarmak için bir şeyler yapması gerektiğine inanmaktadır.Bunun içinde Alex’i aramak için yola koyulur.

Kitap her ne kadar Alex ve Tom üzerinden yürüyecek gibi görünse de onlar dışında birçok yeni karakterlerle de karşılaşıyoruz.Hatta kitabın yarısı bu yeni karakterlerin hakkında öğreneceğimiz şeyleri kapsıyor desem yanlış olmaz sanırım.Ben her  ne kadar Küller’i okuduktan sonra Gölgeler’de Rule Kasabası ve Beşli Konsey hakkında daha fazla şey anlatılacağını düşünsemde bu kitapta Rule Kasabasından ve Konsey’den çok daha az bahsediliyor.

Her neyse,kitap genel olarak fena değil diyebilieceğimiz bir kitaptı.Her ne kadar bazı yerlerde okurken sıkılsamda yazarın özellikle ölüm ve  tüm bu Değişmişler hakkındaki iğrenç şeyleri iyi bir betimleme ile kitaba yansıttığını düşünüyorum.Bu arada belirtmekte fayda var,Gölgeler kitabında ilk kitaba göre daha fazla Değişmiş ile karşılaşıyoruz ve onlar hakkında daha fazla şeyler öğreniyoruz.Mesela Değişmişler’in aslında Rule’un çocukları ve torunları olduğunu,kasabadakilerinde kendilerini korumak için bu Değişmişlere insan kurban ettiklerini öğreniyoruz.

Kitabın sonlarında ise heyecan diğer kısımlara göre biraz daha artıyor.Alex ve Tom birbirlerini bulmaya çok yaklaşıyorlar.Hatta birbirlerini buluyorlarda.Ama ne yazık ki Tom elinden gelen her şeyi yapsada Alex’i kurtaramıyor.Tom için Alex artık azgın sularda kaybolmuş bir anıya dönüşüyor.Tüm bunlardan sonra Tom iyice içine kapanık bir hal alırken,içinde bir yerlerde bir şeylerin değiştiğini fark ediyor.Ve karanlık bir yanı olduğunu düşünüyor.

Ve bu yanınında Alex’in ölümünden ve tüm bu yaşadığı berbat şeylerin sorumlusu olduğunu düşündüğü kişiyi günün birinde öldüreceğini düşünüyor.

Yani Chris Prentiss’i.

-SPOILER BİTMİŞTİR-

Kitabın çevirisinden de biraz bahsedecek olursak;çeviri gayet iyiydi,zaten DEX yayınlarının çevirilerinin alışık olduğumuz bir yanı bu J Kitabı her ne kadar ilk kitap olan Küller kadar heyecanlı ve güzel bulduğumu söyleyemesemde seriye başlayanların devam ettirmeleri gerektiğini ve okumaları gerektiğini söyleyebilirim.
Evet benden şimdilik bu kadar.Başka bir kitap incelemesinde görüşmek üzere.

Kitaba verdiğim puan:



-YURTDIŞI KAPAKLARI-



-TANITIM FİLMİ-

video


-ALINTILAR-

''Ne zaman Alex'i düşünse duyduğu acı,canını yakıyordu.Kederden öte,hüzünden kesin bir acıydı bu.Özlemdi.İhtiyaçtı.Bir şeylerin bitmediği hissiydi ve asla da bitmemesini umuyordu.Alex'i kaybettiğine inanmayı reddediyordu.''
''Sırf hayatta kalmış olmak için hayatta kalmak yetmiyor.''

''Anılar kana benziyor.Elini istediğin kadar yıka,yine de lekesi çıkmıyor.''




0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers