23 Şubat 2014 Pazar

Film Yorumu:Ender's Game




Vizyon Tarihi: 08 Kasım 2013
Yapımı :2013 - ABD
Tür : Bilim Kurgu ,  Aksiyon ,  Macera
Süre: 114 Dak.
Yönetmen : Gavin Hood
Oyuncular : Abigail Breslin ,  Harrison Ford ,  Ben Kingsley ,  Asa Butterfield ,  Hailee Steinfeld
Senaryo : Gavin Hood
Yapımcı : Roberto Orci ,  Alex Kurtzman
Bir film yorumu ile daha burdayım.Bu sefer size Ender’s Game filminden bahsedeceğim.Gerçi filmi çoğu kişi çoktan izlemiştir diye düşünüyorum.Neden bilmiyorum ama ben hep izliyeceğim dediğim filmlere sonradan başlıyorum,araya bir sürü şey girince kalıyor öyle.

Zaten daha  önceden film ile ilgili bir spoiler aldığım için umarım izlerken spoiler yüzünden filmin tadı kaçmaz diye düşünüyordum.Ama yine de keyif alarak izlediğim bir film oldu.IMDB’den de yüksek bir puan aldığı için beklentilerimi yüksek tutmuştum ve film beklentilerimi karşıladı J Ender’s Game,Orson Scott Card’ın yazdığı ve yine aynı isime sahip bir romandan uyarlama.Ben kitabı okumadığım için o konuda yorum yapamayacağım.

Neyse daha fazla uzatmadan biraz konudan da bahsedeyim.Film 2070 yılında geçiyor ve dünya bir uzaylı ırkı tarafından tehtid altında.’’Buggers’’ adı verilen bu uzaylılar dünyaya ilk kez saldırdığında binler insan hayatını kaybetmişti ama daha sonra Buggers ırkı insanlar karşısında yenilgiye uğramış ve kendi gezegenlerine geri dönmüştür ve 50 yıldırda hiçbir saldırı meydana gelmemiştir.İnsanoğlu ise yeniden gerçekleşebilecek bir savaşa hazırlıklı olabilmek için IF adında zeki çocuklardan oluşan bir ordu kurmaya çalışır. Filmin ana karakteri olan Andrew Ender Wiggin ise savaş stratejilerine dair özel yetenekleri olan bir çocuktur.
Bundan sonra ise Ender ve diğer çocukları gelecekte olabilecek savaşa karşı fiziksel ve psikolojik olarak aldıkları eğitimlere,oldukça gerçekçi similasyonlara katılmalarını ve Ender’ın diğer çocuklardan ayrılarak nasıl yükseldiğine ve rütbe atladığını izliyoruz.
Açıkçası o yaşta çocukların yaşadığı baskı ve psikoloji bazı sahnelerde çok iyi yansıtılmıştı.İzlerken insan ister istemez kendini onların yerine koymaya çalışıyor.Neyse,bunun dışında filmin son kısımlarında daha önceden spoiler aldığım rağmen şaşırdığım bir sahnede vardı.İzleyince ne demek istediğimi eminim sizde anlayacaksınız.

Daha fazla anlatıp filmin tadını kaçırmak istemem.Son olarak şunu söyleyebilirim kesinlikle izlemeniz gerek J

-Fragman-

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers