24 Temmuz 2014 Perşembe

Anime Yorumu: Another


Anime Adı:Another
Türü:Korku,Gizem
Bölüm Sayısı:13/12+
Yapım Yılı:2012
Puan:4/5
Orta okul son sınıf öğrencisi olan Mei Misaki, güzelliğiyle, zekasıyla ve kişiliğiyle okulun en popüler kızıdır. Fakat mezun olamadan bir kaza sonucu ölür. Bunun üzerine arkadaşları ve öğretmenler Misaki hala yaşıyormuş gibi hareket etmeye başlarlar. Hatta mezuniyet töreninde Misaki için de kutlama yapılır.
Bu olaydan 26 yıl sonra Sakikabara Kouichi aynı okula transfer öğrenci olarak gelir. Okulda yine Mei Misaki adıyla ve bir gözü bantlı esrarengiz bir kız öğrenci vardır. Diğer öğrenciler bu kız hakkında konuşmaktan kaçınırlar. 
Kouichi, Misaki ile konuşmak için yanına gittiğinde Misaki, bu okuldaki öğrencilerin ölüme çok yakın olduğunu, yakında herşeyi öğreneceğini söyler ve uzaklaşır. 

Merhabalar! Yeni bir anime yorumu ile karşınızdayım. Kitaplardan ve izlediğim dizilerden biraz fırsat bulunca yeni bir animeye başlıyayım dedim. Daha önceki anime yorumu postumda sıradaki izleyeceğim animenin ''Another'' adındaki korku türünde bir anime olduğu yazmıştım. Yaklaşık 2 gün önceden başladım izlemeye. Zaten toplamda 12 bölüm, bende bir günde yarısını diğer günde de diğer yarısını izleyerek bitirdim Another'ı. Another'ın konusuna biraz değinecek olursam;

Orta okul son sınıf öğrencisi olan Misaki Mei sınıfı tarafından çok sevilen birisi ve çalışkan bir öğrencidir. Ama bir gün bir kaza sonucu yaşamını yitirir. Bu ölüme çok üzülen sınıf arkadaşları Misaki'nin ölümünü bir türlü kabul edemez ve kazadan sonra sanki o hala yaşıyormuş gibi davranmaya başlarlar.

Bu olaydan 26 yıl sonra aynı okula orta okul son sınıf öğrencisi olarak Sakikabara Kouichi transfer öğrenci olarak gelir. Onun gelmesi ile de okulda bazı esrarengiz ve korkunç şeyler tekrarlanmaya başlar. Bir de okulda tıpkı 26 sene öncesinde olduğu gibi Mei Misaki adında bir gözü bantlı bir kız vardır. Diğer sınıf arkadaşları yıllar önce aynı adlı bu çocuğun sınıfında olan korkunç ölümlerden korktukları için de bu kız ile ilgilenmeyip onu yok kabul ederler.



Ve bundan sonra da yıllar önce yaşanan şeyler tekrar yaşanmaya ve ölümler tekrar kendini göstermeye başlar. Her ay bir öğrenci ölmeye başlar, bu yüzden de Kouichi bu ölümlere bir son vermek ve gizemi çözmek zorundadır. Peki ''Ölü olan kimdir?''

Animenin konusu kısaca böyle. İtiraf etmeliyim ki animeye biraz beklenti ile başladım. İlk bölümler başlangıç için fena değildi ama daha sonraki birkaç bölümde açıkçası sıkıldım ve animeye 3 puanı anca veririm diyordum kendi kendime. Hatta bu animeyi izleyen ''Nora'nın Kitaplığı'' blogunun sahibi Nursena da benim gibi düşünmüş, animenin ilk yarısında yaşanan şeyleri tam olarak anlayamayıp biraz sıkılmış. Ama tam da herhalde anime böyle devam edecek derken ikimizi de şaşırtan bölümler başladı. Animenin ikinci yarısı oldukça iyi ve korkutucuydu. İtiraf etmeliyim ki bazı bölümlerdeki ölümlerde gerçekten ürkmüştüm, hatta -boş anıma mı denk geldi yoksa fazla ses yüzünden mi oldu bilmiyorum ama- bir ölümde gerçekten yerimden sıçramıştım :D

Demem o ki Another ikinci yarısında çıtayı yükseltti ve bize kendisini beğendirdi. Özellike son 3 bölüm şahaneydi. Animenin çizimleri ise gerçekten harikaydı, -bu tür şeylerden pek anlamam ama - kullanılan renkler ve karakter ve mekan çizimleri çok hoşuma gitti gerçekten. Bakınız;


Bir de eğer izlerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız, ''Ölü Olan''ın kim olduğunu bulduklarında şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Hiç beklemediğim birisiydi ;) Kısacası Another biraz yavaş ve yer yer sıkıcı başlarsa da ikinci yarısı oldukça iyi devam eden ve son bölümlerde iyice atağa geçen bir anime oldu ve benim sorularıma doyurucu cevaplar verdi. Tavsiye ederim, şimdilik bu kadar. Başka bir anime yorumuna kadar kendinize iyi bakın :)


1 yorum:

  1. Tavsiyen için teşekkür ederim. Başlamayı isterim ama bölüm sayısı çok fazla sanırım :D Ben daha çok 12-25 bölümlük animelere başlama taraftarıyım ama boş bir zamanım olursa daha uzun animelere başlamak istiyorum :)

    YanıtlaSil

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers